Samsung a lansat un nou televizor destinat celor pentru care banii nu reprezintă o problemă. Cu o diagonală de 114 inch și tehnologie Micro LED, acest set „ultra-premium” costă aproximativ 132.630 de dolari. Este atât de scump încât Samsung oferă un televizor 8K în valoare de 8.000 de dolari ca stimulent pentru cumpărători.
Samsung are o tradiție în producerea unor televizoare Micro LED foarte mari și foarte scumpe, începând cu CES 2018 când a prezentat prima dată „The Wall”, un televizor modular de 146 inch.
Gigantul coreean a lansat un televizor Micro LED de 75 inch mai potrivit pentru sufragerii un an mai târziu, urmat de o versiune de 110 inch în 2020. Au fost lansate și modele de 89 inch și 110 inch.
Pe lângă dimensiunea imensă, motivul prețului de 180 de milioane KRW (132.630 de dolari) pentru versiunea de 114 inch este utilizarea tehnologiei Micro LED.
La fel ca OLED, fiecare dintre milioanele de LED-uri mici montate pe un substrat produce propria sa lumină și culoare fără a avea nevoie de iluminare din spate sau un filtru de culoare. Dar televizoarele Micro LED au mai multe avantaje față de OLED, incluzând culori mai luminoase, eficiență energetică mai mare, timpuri de răspuns mai rapide și o luminozitate îmbunătățită – am văzut mai multe Micro LED-uri cu o luminozitate maximă de 2.000 de niți pe întregul ecran. Cel mai important element este că utilizează o structură LED anorganică, oferind o durată de viață mai lungă decât OLED și fără probleme de ardere a imaginii.
Dezavantajul televizoarelor Micro LED este, desigur, prețul lor incredibil de mare. Samsung încearcă să facă setul său de aproape 133.000 de dolari mai atractiv oferind cumpărătorilor un televizor gratuit Neo QLED de 85 inch (QND900) în valoare de 8.000 de dolari, împreună cu o reducere pentru boxele JBL L100 MK2 (peste 4.000 de dolari per pereche).
Ilustrând mai departe tipul de persoane care ar cumpăra acest televizor, Samsung oferă și clienților care cumpără unul în această lună un voucher gratuit de cazare la hotelul Signiel Seoul, în valoare de 3 milioane won (2.200 de dolari).
Televizorul este deocamdată disponibil doar pentru cumpărare în Coreea. Nu există informații despre când sau dacă va fi lansat în alte locații.
Prețul televizoarelor Micro LED înseamnă că global se vând doar câteva mii în fiecare an, echivalent cu mai puțin de 1% din cele 200 de milioane de televizoare expediate anual. Dar a fost o vreme când seturile OLED erau extrem de scumpe pentru majoritatea oamenilor, așa că prețurile seturilor Micro LED vor scădea probabil în viitor, deși nu ar trebui să ne așteptăm să fie accesibile prea curând.
Ultimul televizor Micro LED lansat de Samsung pare o afacere bună în comparație cu modelul de 118 inch introdus de LG anul trecut, care costă 237.000 de dolari, fiind totuși mult mai ieftin decât modelul lor de 136 inch, care costă 300.000 de dolari.